Sunday, February 28, 2010
makan-makan di Kapitan, Perda.
ha..ni le jadinye slps selesai mkn..haha..mak n ayah merehatkan perut yg kenyang...aku plak snap pic kat umah coz aku x smpt nk snap pic kat sn..dah nk blik..huhu..pape pown..wajah ceria n poyo si aizat memang melucukan..hahaha "org dah habis mkn mmg la ceria" katanya..haha.mlm tu abg wan yg belanja kitaorg mkn kat kapitan perda...pergghh!!kenyang dan sedap..roti nan yang sunggup lembut..(time lapo ape pown sedap tpi mknn kat c2 mmg sedap)..thanks 4 abg wan coz sudi belanja adik tersayang neyh ngan family..haha..but sowie coz x smpt nk snap pic abg wan coz abg wan da kat kaunter byrn time tu..haha
Saturday, February 20, 2010
since when...
sejak bila la aku ni suka kutuk hubungan org..but benda ni mmg kna kutuk. Aku tgk perangai si A (somebody yg da kna mengena ngan aku, perempuan) boleh amik pic bf dye cium pipi dye. Even selama ni aku taw dye mmg agak social. But aku x percaya smpai mcm tu skali tahap social dye.Hurm..ada sikit rasa terkilan. Well selama ni pun klo dye tgk pic org cium2 ke apa ke dye akan ckp "besa la tu", but now aku dah taw nape dye ckp mcm tu.Oh God! please send some guidance to her. Aku tak nak dye jadi mcm org lain. Well dye setahun muda dari aku..Sedangkan aku pun x buat ni dye yang muda dari aku yang buat.Maybe semua yg baca blog aku ni akan kata "Hek eleh poyo la minah ni.Benda tu pun nak kecoh." dan ini adalah jwpn aku untuk pernyataan seperti itu "Biar poyo asal aku dapat menjalankan tugas aku untuk membanteras perbuatan yang slah disisi islam.Amar Makruf Nahi Mungkar." ya! aku sepatutnya bercakap sendiri mengenai hal ni pada dye but aku x nak hubungan kami jd bertambah rengang,almaklumlah kami bukan rapat sangat pun. Jadi sekiranya aku tidak mampu dengan lisan,aku menggunakan hati untuk membanteras kemungkaran tu. Si A ni klo dtg umah aku mmg ramah ngan aku. Aku x nak org2 yang aku knl n ada hubungan saudara ngan aku buat mcm tu. tak kisah la aku ni nak di katakan poyo ke apa ke.yang penting yang salah tetap kna tegur agar ia x terus berlaku. Kalau si A baca blog aku ni, "A hope ko boleh berubah.Jangan buat bnda mcm tu lagi. Ckup la sekadar berkaple,but not more than that.Cegah la dri berpegang tangan n ciuman kasih korg tu.Dri perkara mcm tu la bermula segala yg tidak diduga.Aku x nak ko jd salah sowg mangsa yg terkena.Lelaki yang baik takkan buat mcm tu kat ko.So fikir la"
Friday, February 12, 2010
sabo je la...
smlm di I.D.I...
lepas aku abis bw keta kat bhgian dua aku tggu kejap kat tmpt tggu idi
untuk dpt giliran bw keta kat bhgian jln raya....
aku x brape shat sket ..demam..batuk dan selsema tahap maksimum..
akibat terlepas clutch secara mendadak..keta tu jd tersengguk-sengguk..
ape lagi..marah la si cikgu harun...sedih aku..
bukan aku sengaja..aku cuba tahan batuk..dah la selsema x leh nk nafas..
cikgu harun plak buka air-con kuat sgt..
sabo je la..sepanjang perjalanan aku diam je cuba tahan batuk...
perit amat...cikgu harun lak dok bebel x abis...
smlm plak trafik jam sepanjang jln coz byk org blik untuk celeb CNY..
bila dah smpai kat I.D.I,pergghhh!!!nikmat gila r..
bila aku dah hentikan keta,tutup enjin n tarik handbreak...aku terus buka pintu
dan melepas kan batuk yg x terhingga kat jln tar..
mcm nk terkeluar ank tekak aku....lepas sain kat jadual belajar cikgu harun aku
ckp time kasih n trus blah..sowie r klo rasa sy kuang ajar ke x tgk muka cikgu..
terus trg sy ckp..sy hilang mood terus ngan leteran cikgu n sakit menahan batuk n x leh bernafas...
pas kuar dri keta aku terus dptkan sepupu aku.. fatihah..dye ckp muka aku merah giler..
pastu mata mcm nk nangis je..selepas sesi bercerita tamat..kami pun balik r..mls nk tggu lama2..
ONLY ALLY KNOW WHAT HAPPEN TO ME IN THE CAR WITH CIKGU HARUN.
lepas aku abis bw keta kat bhgian dua aku tggu kejap kat tmpt tggu idi
untuk dpt giliran bw keta kat bhgian jln raya....
aku x brape shat sket ..demam..batuk dan selsema tahap maksimum..
akibat terlepas clutch secara mendadak..keta tu jd tersengguk-sengguk..
ape lagi..marah la si cikgu harun...sedih aku..
bukan aku sengaja..aku cuba tahan batuk..dah la selsema x leh nk nafas..
cikgu harun plak buka air-con kuat sgt..
sabo je la..sepanjang perjalanan aku diam je cuba tahan batuk...
perit amat...cikgu harun lak dok bebel x abis...
smlm plak trafik jam sepanjang jln coz byk org blik untuk celeb CNY..
bila dah smpai kat I.D.I,pergghhh!!!nikmat gila r..
bila aku dah hentikan keta,tutup enjin n tarik handbreak...aku terus buka pintu
dan melepas kan batuk yg x terhingga kat jln tar..
mcm nk terkeluar ank tekak aku....lepas sain kat jadual belajar cikgu harun aku
ckp time kasih n trus blah..sowie r klo rasa sy kuang ajar ke x tgk muka cikgu..
terus trg sy ckp..sy hilang mood terus ngan leteran cikgu n sakit menahan batuk n x leh bernafas...
pas kuar dri keta aku terus dptkan sepupu aku.. fatihah..dye ckp muka aku merah giler..
pastu mata mcm nk nangis je..selepas sesi bercerita tamat..kami pun balik r..mls nk tggu lama2..
ONLY ALLY KNOW WHAT HAPPEN TO ME IN THE CAR WITH CIKGU HARUN.
Thursday, February 11, 2010
alamak!!!terkaget sudaaa..hehe
bila aku check semula jadual blajo keta..
bru aku t'ingat ujian klyk aku mggu depan bersamaan
17 feb 2010,rabu..
esok adalah hari akhir lthn b4 aku hadapi ujian klykn tu..huhuhu..
hope aku lulus..
ujian jpj plak bersamaan 25 feb 2010, khamis..
so terkaget sudaaa bila aku tgk jadual blajo tu...
dah seminggu agknye aku sakit tekak..
adoi...
smlm aku start selsema...but ari ni aku dah telan 2 biji ubat selsema...
hahahha
kurang la sket selsemanya...
hurm...
keje aku start blik pas CNY ni..skunk aku cuti but..
agk mls nk on9 coz klu aku keje bleh la aku on9 skali...
killing two bird with one stone la katakan..
wah2 speaking pulok..hahaha...
ari ke 2 CNY aku n mmbr2 sekelas aku nk reunion..hope jadi..haha
so x sabo ye la..time tu dah dpt gaji...hahha
bru aku t'ingat ujian klyk aku mggu depan bersamaan
17 feb 2010,rabu..
esok adalah hari akhir lthn b4 aku hadapi ujian klykn tu..huhuhu..
hope aku lulus..
ujian jpj plak bersamaan 25 feb 2010, khamis..
so terkaget sudaaa bila aku tgk jadual blajo tu...
dah seminggu agknye aku sakit tekak..
adoi...
smlm aku start selsema...but ari ni aku dah telan 2 biji ubat selsema...
hahahha
kurang la sket selsemanya...
hurm...
keje aku start blik pas CNY ni..skunk aku cuti but..
agk mls nk on9 coz klu aku keje bleh la aku on9 skali...
killing two bird with one stone la katakan..
wah2 speaking pulok..hahaha...
ari ke 2 CNY aku n mmbr2 sekelas aku nk reunion..hope jadi..haha
so x sabo ye la..time tu dah dpt gaji...hahha
Subscribe to:
Posts (Atom)