Friday, January 1, 2010

Allah itu maha kuasa

hari ni tercipta sejarah yang menyedihkan...abg senior aku syafiq azizan ,19,meninggal dunia pukul 4 pagi tadi di juru...kenapa msti tahun baru ini keluarganya di sambut dengan kematiannya.mungkin aku tidak begitu mengenalinya,namun aku sedih kerana dia pergi kerana kesalahannya sendiri iaitu merempit.Kenapa perlu begitu??menempah kain kapan dan batu nisan sendiri.Padahnya bukan diri sendiri aje yang terima tetapi keluarga terutamanya ibu bapa.Aku bukan menyalahkan sesiapa walaupun arwah abg Syafiq,tapi sekadar menasihati org yg baca blog aku ni.Sedih sebab usia yang masih muda dia sudah pergi menemui Yang Maha Esa.Mungkin Allah lebih sayangkan dia.Ingatlah masa hadapan dan orang yang tersayang sebelum buat perkara bodoh mcm merempit tu.Tapi siapa lah kita untuk mengatur kuasa Allah.Kita tidak boleh mengetahui bila tarikh kematian seseorang bahkan diri kita sendiri.

No comments: