Tuesday, January 19, 2010

hobies(klo ftn ashifa leh citer psl hobi dye, aku pon boley pe)

ha.....
pnjg siot doe title aku kali ni..
bedal der...(dialog s.shamsudin dlm ali baba bujang lapok:smbil bc wat le ala2 dialog tu)


hobi!
hobi aku tergolong dlm jenis hobi dan pulangan...
nk taw nape??eh! sebok la korg ni...
(woi ima, ko sndri nk citer kan. ketuk pale. adoi!)

ha...jwpnnya adlh...aku mempunyai hobi yg agk gurlie sket..iaitu
baking!
bukan baking soda or barking taw...
hahaha..
aku sukeee wat kek and biskut.
krna dua benda alah ni la aku ada gaji tiap2 kali musim pose(simpan beli bju raya)
aku n my mum bersama pembantu aku kak farahiyah
aka kak ipar aku yg montel..(gulp!!jgn gtaw dye)
kitaorg akn wat jualan kuih raya kecil-kecilan(tidak melibatkan iklan la msudnya)
ada la sket untung..lps la utk aku beli bju,kasut,tudung raye...
paling pntg: TOPUP!!!hahaha

aku akn wat kek bila tekak aku terasa nk mkn kek...
bila aku tension kan...terapi paling mujarab ialah buat kek or biskut...
but aku x leh la wat slalu coz bajet akan lari slalu
x smpat nk kejar..
hahaha
so terapi kedua aku ialah menonton siaran masak memasak dan bc buku resipi...
antara siaran kegemaran aku
  1. chef at home (martin yan)
  2. jamie pukka tukka (jamie oliver)
  3. sugar(anna olson)
  4. nigella forever summer (nigella lawsons)
  5. french food at home(lupe nma chef tu)
  6. iron chef
  7. saturday cooking n how to cook everything
top ranking siaran yg aku sukee...hahaha
ingatkan nk g keje kat honey food industry(kedai jual bhn biskut dan kek)
but my mum ckp lokasi kedai itu terlalu jauh...
hurm..x pe...
x kisah..hahaahhahahahhahah

meskipun my mum ni adalah ketua or toke bg bisnes kami,
now...
aku dah mula diberi kepercayaan yg agak bsr utk manage bisnes tu
(under perhatian mak aku lg la)
well...kak farah..kn buli ngan aku la nnt bila aku dah jd toke.gagagaa
that's all about my hobby...

OPPPSS!!!!
ada lagi la..aku jugee dah pasang impian utk ada kafe sndri
bertemakan santai dan affordable(berkemampuan)
btol ke ejaan tu??
means mknn x mhl doe...
DOA-DOA kan la ye!!!!!




No comments: