Tuesday, September 4, 2012

inkubator di GIATMARA bukit bendera

pergh...lama gila x bebelogging ni..

6 bulan (kurang sebulan sebenarnya)aku bertapak kat giatmara ni.amik kursus confectionery and bakery(kursus bakery pertama di penang).ok aku dapat sijil pelajar cemerlang dan komited n bakal dapat sijil kemahiran eksekutif (kat giat je).hahaha. ekceli bangga.haha. aku pegi kursus PUTEK singkatan bg ape ntah.juz utk inkubator giat.mara bg geran which mean mara bg duit utk usahawan bumiputera nk mula perniagaan.aku beli oven n mixer je.cukup2 bajet wet.syukur2.3 hari 2 mala bercuti(sebenarnya kerja sambil cuti) bersama family aku kat bayu senja batu ferrighi.bez woooooo.malam ni  aku wat bbq.pergh.meleleh air liur dan peluh.


YANG PENTING
encik MUHAMAD FARIZ BIN HUD dah pun suh family dia datang merisik aku  n dah pun merisik.cadangan pertungangan adalah pada bulan 12 2012.....pergh...x sabo (gatai..dussshhhh!!!!)tu baru tunang dah jd mcm tu.belom kawen.ok....


kali ni bisnes aku makin ok.dah byk ekspose luar dari org2 wajib yg selalu beli kat aku.aku mula pasarkan kat pasar2 hari.lepas ni projek aku nk g meniaga roti plak kat pasar2 hari.aktiviti mencari tempat meniaga sedang giat diajalankan. bez jgak jd inkubator giat ni.byk benda dapat.hahaha..aku selalu meniaga kat tempat org dengar ceramah agama dan mengaji kat AN-NADHOH BY UZTAZ MUTHALIB DAN USTAZ BAKAR.dua2 ni kat penanti tapi tempat yg berlainan dan hari yg berlainan.ari ahad selalu kami p meniaga kat machang bubok.so sape2 yg knl2 tu.singgah la kedai aku.hahahahhahahahah

1 comment:

Khairul Kartini said...

السلام عليكم
100 Pekerja Mahir/separa mahir diperlukan (pramusaji/confectionery) sila layari
http://tgtsurejob.blogspot.com/
TQ