Wednesday, February 3, 2010

berangan seketika...tetapi muhasah diri juga

akibat dek kerana trkena penyakit berbahaya skunk ni..
iaitu keboringan...
aku mengambil lgkh drasktik utk mengubatinya dgn...
berangan...hahahahah


time aku berangan ni..aku ingat balik kes aku x dpt celeb besday scara besar-besaran
n penuh ngan pasport kegemilangan..
"err...."hahhahahhaha
aku asyik ingat kat sebuah umah ank yatim n sebuh umah org2 tua...
yg aku ternmpk pada satu ketika dulu
"wah propa je"

kalau le aku kaya...aku teringin nk bina satu rumah kebajikan utk diaorg..
aku siap dah fikir nama lagi taw..
'teratak kasih' sbb ank2 yatim kan x de mak ayah...so
kat rumah tu nnt diorg akan dpt kasih syg smpai akn buat diorg lupa yg diaorg ank yatim..
bagi org2 tua yg ank2 'baik' tgglkan , aku nk bg diaorg kasih syg smpaikan
diaorg anggap aku je ank diaorg..dan ank2 yg buang diaorg tu x prnh wujud..
andaikan aku boleh buat mcm tu....meskipun aku x boleh..cukup la sekadar aku bisa
memberi sumbangan setiap bulan untuk penuhi keperluan mereka..
aku x mahu nama aku disanjung tapi aku mahu nama aku di hati mereka..
kdg2 aku terpikir balik diaorg x de kn mgna pun ngan aku...
tp diaorg ada kena mengena ngan darjat aku iaitu manusia...
islam mengajar kita untuk membantu yg lemah dan yg memerlukan...

mungkin aku sering dipandang rendah oleh org lain..dan ada saja mulut2
mengatakan pelbagi mcm tuduhan pada aku kerana perangai aku..
x pe..aku redha kerana tiada manusia yg perfect.dan aku cuba
untuk memperbaiki segala kelemahan aku....

aku bersyukur dengan apa yg aku ada sekarang..tp..
mungkin kadang2 aku megeluh dengan apa yg aku ada sekarang...
lumrah manusia...x pernah puas dgn apa yg di miliki...aku inginkan yg lebih baik..
ya!!!betul..yang lebih baik...aku ingin capai cita2 aku...memiliki perniagaan sendiri...
dan yg penting kebahagian dan kebanggaan ibu dan bapa aku...
kerana mereka menjadi tonggak hidup aku...
kerana aku percaya..manusia yg bisa berdiri hari ini adlh kerana ibu bapa...
meskipun ank2 yatim tiada ibu bapa..mereka pasti meletakkan
ibu bapa mereka sebagai tonggak untuk mereka hidup...

"manusia sering ingkar mengaku kelemahan diri
manusia sering ingkar mengaku kesombongan diri
ingin yg terbaik tp bukan dengan usaha sendiri...
lalai..dengan yg maha pemberi rezeki...
segala yg di nanti cuma tinggal mimpi..
andai kita tiada jati diri untuk terus berdiri di atas kaki sendiri"

No comments: