Saturday, February 20, 2010

since when...

sejak bila la aku ni suka kutuk hubungan org..but benda ni mmg kna kutuk. Aku tgk perangai si A (somebody yg da kna mengena ngan aku, perempuan) boleh amik pic bf dye cium pipi dye. Even selama ni aku taw dye mmg agak social. But aku x percaya smpai mcm tu skali tahap social dye.Hurm..ada sikit rasa terkilan. Well selama ni pun klo dye tgk pic org cium2 ke apa ke dye akan ckp "besa la tu", but now aku dah taw nape dye ckp mcm tu.Oh God! please send some guidance to her. Aku tak nak dye jadi mcm org lain. Well dye setahun muda dari aku..Sedangkan aku pun x buat ni dye yang muda dari aku yang buat.Maybe semua yg baca blog aku ni akan kata "Hek eleh poyo la minah ni.Benda tu pun nak kecoh." dan ini adalah jwpn aku untuk pernyataan seperti itu "Biar poyo asal aku dapat menjalankan tugas aku untuk membanteras perbuatan yang slah disisi islam.Amar Makruf Nahi Mungkar." ya! aku sepatutnya bercakap sendiri mengenai hal ni pada dye but aku x nak hubungan kami jd bertambah rengang,almaklumlah kami bukan rapat sangat pun. Jadi sekiranya aku tidak mampu dengan lisan,aku menggunakan hati untuk membanteras kemungkaran tu. Si A ni klo dtg umah aku mmg ramah ngan aku. Aku x nak org2 yang aku knl n ada hubungan saudara ngan aku buat mcm tu. tak kisah la aku ni nak di katakan poyo ke apa ke.yang penting yang salah tetap kna tegur agar ia x terus berlaku. Kalau si A baca blog aku ni, "A hope ko boleh berubah.Jangan buat bnda mcm tu lagi. Ckup la sekadar berkaple,but not more than that.Cegah la dri berpegang tangan n ciuman kasih korg tu.Dri perkara mcm tu la bermula segala yg tidak diduga.Aku x nak ko jd salah sowg mangsa yg terkena.Lelaki yang baik takkan buat mcm tu kat ko.So fikir la"

1 comment:

Petr Ikhwan said...

yaa..sokong..senang2 jd cam aku..xyah kapel terus..kah3