Thursday, April 8, 2010

hasil kerja,buahkan kegembiraan....HAHA

agaknya aku dah terkena shot karen dri FATIN ASHIFA le..HAHA..kerana sekarang ni kalau aku tulis haha je msti hururf BESAR..HAHA...

lupakan tentang hal itu...kita beralih ke topik sebenar yang aku nk sembang siot ngan korang..sembang siot????simpang siur aku prnh la dengar...LANTAK la..ni kan ruang untuk aku luahkan segala yang aku pk kan..HAHA...

dulu aku ade byk cita-cita atau impian untuk masa depan aku...
1.fesyen designer
2.novelist
3.pastry chef
4.pelakon(i'm good in acting ok..somebody ckp)HAHA

ha tu je kot..byk la jugak kan??dulu aku fikir aku boleh buat semua tu dlm satu masa if aku bahagikan masa betol2..kecuali berlakon..sbb berlakon ni perlukan byk masa kan2???so impian aku yg pling penting ialah..fesyen designer,pastry chef dan novelist...selain aku mereka fesyen yang terbaru,aku boleh baking something rite...dan tak semestinya aku x boleh berkarya...TAMAK kan??HAHA


tapi bila dah membesar ni,aku tetapkan hanya satu impian aku iaitu..menjadi pastry chef atau yg sewaktu dengannya..Aku yakin dengan impian ni sebab aku di asuh dri kecik ag oleh mak aku..Mak aku dulu masa muda2 ag dah start wat jualan kuih2 raya,kek n mcm2 lagi..So kalau setiap kali bulan puasa..jgn tanya la kenapa aku bz...aku mesti la bekerja dengan mak aku..Kalau dulu time belum ada exam penting iaitu spm...boleh kata 16 jam aku berkeja..start dri aku balik skul...kadang2 aku x tido untuk buat kerja..almaklumla..rezeki melimpah time tu..byk pula tempahan..hik3..alih2..aku sahur,then siap2 pegi skul...bila kat skul..waktu2 bulan puasa ni cikgu x berapa nak ajar sgt..so aku manfaat kan untuk tidur..HAHA..aku ingat lagi time aku form 1...ustazah aku tegur aku..time tu aku kat smkti(inderawasih).Aku tengah seronok letak kepala atas meja..
"buat kuih raya sampai pukul berapa semalam?" ustazah aku tny.
aku plak tak sangka ustazah aku yg tny..ingat kawan aku sebab kawan aku suka tiru suara ustazah tu..HAHA..
"Aku start dri balik skul smpai waktu sahut tadi"aku jawab.
"banyak la gaji nanti"ustazah aku ketawa.
Aku dongak kepala.ALAMAK!ustazah la!!semua kawan2 aku gelak je..
ustzah aku faham sebab dia pun ejen aku jual kuih raya jugak.Time tu sume chapter dye dah abis so kitaorg buat hal sendiri la...

dulu time aku umo 5 tahun..aku dah start belajo buat kuih raya taw...sampai aku tgk kuih raya pun aku dah x rasa nak makan..sebab tiap2 ari benda tu je yang aku nampak..HAHA...

so bila hari raya..baju aku la yang paling gah..kerana dapat gaji yang banyak..tapi aku jeles ngan kazen2 n kawan2 aku..diaorg dapat baju raya..mak ayah kasi...aku ni kena beli sendiri..tapi itu yang best...aku dapat belajar berdikari daun kari...n aku lebih menghargai...so kalau heels aku di pakai oleh orang aku akan marah giler2 r..sebab kadang2 kaki yang sarung kasut aku gedabak punya..KALAU KASUT TU dan jadi longgar..padan muka diaorang kena ganti semula..coz kasut aku bukan kes main rm10 or rm20 taw..tapi berapa kupang je nk dekat seratus...branded la katakan..kasut paling aku sayang skunk ni heels aku warna hitam jenama STEP aku beli last year.Baju raya paling aku sayang jenama FIRST LADY.Last 2 year aku save budget sket beli ESARLI,murah je..rm60 sepasang..tapi oleh kerana sepupu aku pinjam dan rosakkan..akhirnya dia kena ganti semula kasut tu..HAHA..tu la berani sgt nk pinjam kasut aku..Tahun ni aku target nak beli kasut jenama NOSE n VINCCI..handbag GUCCI or GUESS..HAHA..main2 ngan aku...ala..setahun sekali je kan..hik3...


dah2..x nak ckp lebey..kang ada lak kata aku ni bongkak la ape la...kk daaaaaa

No comments: