Friday, April 9, 2010

interview di KDU kolej penang

perghh!!!gabra sial der..mula2 sampai kat situ..aku relax wat selamba dadah ag...tp bila abg aku soh aku g duduk ngan candidate yg dtg utk interview tu..Aku jadi gabra teruih...lelaki lebih byk dri perempuan lak tu..bila aku msuk..aku tgk r..2 org minah ni...dok ngan mak dye kat satu meja tu..aku malas r nk nyampuk..coz aku x knl pun..Oleh kerana terlihat si ibu menemani anaknya..aku pun lantas menyediakan kaki ala kuda2(belajar silat tu)...keluar dari tmpt menunggu tu..ke lobi.Aku nampak sorg mak cik ni..cun siot..pakai baju SAHARA kaler hijau hitam..ngan sorg budak kecik...then ada sorg mamat boroi kat tepi dia..SAH!!tu la mak aku,abg aku n ank cikgu juriyah(ali,mak aku ngasuh)..Aku pun p la kat diaorg. bermula la sesi perbicaraan antara ibu dan anak.

"mak,jom?masuk dalam daa.."
"wat pa?satg depa tanya mak papa satg"(penakot sikit..hik3)
"tak dak aih..jom r.mak budak tu teman dia tak pa pun"
"oh..adik nk mak teman ka?Jom"


dengan berjalan terkedek-kedek..aku ikot mak aku masuk kat dalam tu.Mak aku buat ramah..p sembang ngan mak budak dua org tu.Last2...aku taw la ank dia umo sma ngan aku.pastu kami masuk dua2 kat dalam bilik conference tu.Mujur mamat yg interview kami tu...bapak sial..baik der...siap lawak2 ag..Aku sebenarnya gabra tahap cipan...tapi aku menggunakan teknik lakonan aku..buat selamba je...siap boleh ag belek2 fail yg aku bawa tu sambil tgk n dgr dia ckp..padahal fail tu dah beribu kali aku belek.

last2 dia ckp aku n kwn baru aku boleh dtg untuk interview kedua kat hotel cititel isnin nnt.. 12 april 2010.pastu dia pesan ag.. "kali ni,chef akan interview awak berdua n ni kad saya.nanti pegi ke hotel cititel untuk jumpa dengan bla bla isnin nanti untuk interview kedua" terbuntang mata aku yang dah bulat ni..berdogup jantung den..Batai r...HAHA...Tapi aku wat relax je.. "owh really?Ok..Thanks"lepas tu aku terus kuar dari bilik conference tu..


mak aku yang dok tunggu kat luar...muka ketat je.. "mcm mn?"Aku ngan selamba tak habis g pun...berkata "isnin ni interview kedua kat hotel cititel"...tu la sedikit sebanyak cerita aku pegi interview ari ni..hik3..


kalau aku diterima belajar nanti...kampus aku kat damansara kot...pastu 23 april nnt kena lapor diri n 26 april start blajo...fuh...aku tak boleh imagine la nnt..tp kalau aku tak dapat..mak aku cakap..dia akan buat pinjaman untuk aku buka bakery atau cafe aku sendiri...kerja terus..tak payah belajo lagi..huhu..dua2 aku suka..HAHA

No comments: